?>
-      قیمت روز      طلایاب      بلوک سبک      -      قرص تاخیری      آموزش تعمیرات موبایل      خرید نهال      نوید      *      +      -      *      -      +      دانلود سریال آواتار 2024      استخر پیش ساخته      تراست ولت      ردیاب موتور      *      صرافی تتر      بروکر فارکس      +      خرید کتاب تاپ ناچ      +      *      تحلیل اتریوم      -      فیلم هندی      *      -      -      .      +      -      +      -      /      حواله وسترن یونیون      کربنات کلسیم      خرید ماینر      -      دکتر زنان مشهد      خرید لایسنس نود 32      کسب درآمد      خرید رپورتاژ      فروش آنتی ویروس      سیگنال فارکس      لایسنس رایگان نود 32      یوزر پسورد نود 32      سئو سایت      لایسنس نود32      آپدیت نود 32      بهترین بک لینک     
خواص مواد غذايي وبلاگ تخصصي پزشكي و سلامت

وبلاگ تخصصي پزشكي و سلامت
 
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 179
دیروز : 100
افراد آنلاین : 1
همه : 190490
چت باکس

اين ويتامين نقش اساسي در متابوليسم قندها و عملكرد عصبي دارد. شكل كوآنزيمي آن TTP يا TPP مي باشد كه در متابوليسم انرژي و توليد پنتوز شركت مي كند.

جذب، انتقال، ذخيره سازي:

جذب تيامي« در قسمتهاي ابتدايي روده باريك به شكل انتقال فعال و انتشار صورت مي گيرد.

مهار كننده هاي انتقال فعال:

مصرف الكل انتقال ويتامين را مهار مي كند و كمبود فولات باعث مهار نسخه برداري سلولهاي روده اي مي شود.

تيامين به صورت TPP جذب مي شود و از طريق وريد باب به كبد منتقل مي شود.

بيشتر تيامين موجود در گردش خون (حدود 90 درصد) به شكل TPP و توسط اريتروسيتها حمل مي شود.

سلولها تيامين را با مكانيسمهاي انتشار و انتقال فعال برداشت مي كنند.

بافتها تيامين را به شكل استرهاي فسفات به صورت باند شده به پروتئينها نگهداري مي كنند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۳ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۳۵:۳۵ ] [ شاريس ]

            

 

چه خوراكي هايي را براي صبحانه دوست داريد؟ يك كاسه غلات، ماست يا يك ليوان شير؟ ما در اين مقاله درمورد فوايد مصرف ميوه در صبحانه صحبت مي كنيم. به طور كلي، ميوه حاوي مواد مغذي ضروري از جمله ويتامين ها و مواد معدني است كه سلامت جسم را بهبود مي بخشند. ميوه ها، منبع فيبر بوده و خواص آنتي اكسيداني دارند. در واقع ميوه يك ابر غذا است. مصرف ميوه براي صبحانه چه فوايدي دارد؟ پاسخ اين سوال را در اين مطلب مي توانيد پيدا كنيد.

فوايد مصرف ميوه در صبحانه براي افزايش انرژي

اين واقعيت را نمي توان انكار كرد كه دليل نياز ما به صبحانه خوردن، داشتن انرژي لازم براي انجام فعاليتهاست. اين مسئله در مورد ميوه نيز صدق مي كند. با مصرف ميوه در صبحانه، كربوهيدرات پيچيده و فيبر و در نتيجه انرژي دريافت مي كنيد. خوردن ميوه اصلا اشتباه نيست چرا كه فوايد زيادي براي سلامتي دارد. براي دريافت انرژي بيشتر مي توانيد موز و سيب بخوريد زيرا منبع خوبي از فيبر و پروتئين هستند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۳۵:۱۱ ] [ شاريس ]

خيار و گوجه فرنگي از جمله ميوه جات خوشمزه و پر مصرف خانواده ها محسوب مي شوند، اما زمزمه هايي نظير اين كه اين دو ميوه را با هم مصرف نكنيد، به گوش مي رسد. براي بسياري از ما تنها معيار براي تهيه يك سالاد تركيب برخي مواد غذايي خوشمزه با يكديگر است، اما به جز عطر و طعم بايد موارد ديگري را نيز مدنظر قرار داد. برخي مواد تشكيل دهنده سالاد با هم جور درنمي آيند كه از آن جمله ميتوان به تركيب گوجه فرنگي و خيار اشاره كرد. هر يك از اين سبزيجات داراي مدت زمان گوارش متفاوت هستند و بنابر آيورودا، پزشك سنتي هند، ما بايد از زمان گوارش دقيق هر ماده غذايي كه مصرف مي كنيم، پيش از تركيب آنها با يكديگر آگاهي داشته باشيم.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۶:۳۳ ] [ شاريس ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By limoblog :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ تخصصي پزشكي و سلامت خوش آمديد.
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب