?>
بازی      neuralink      درج آگهی رایگان      اکسپنشن valve      فروش اینورتر صنعتی      ویزای دبی      crypto signal      خرید ارز دیجیتال      فروش اقساطی خودرو      بهترین دکتر      روغن صنعتی      کیسه پلی پروپیلن      قالیشویی      آموزش فارکس      .      -      سیستم vrf      داروخانه مگنیفر      شرکت سورنا      خرید لایسنس نود 32      خرید ویلا شمال      آموزش آنلاین      آموزش خیاطی      اس اس دی سامسونگ      دکتر دیلی      ثبت شرکت در دبی      کسب درآمد      رپورتاژ آگهی      ساخت سردخانه      نظارت بر ساخت      سالن زیبایی      اجاره هیلتی      خرید بک لینک و رپورتاژ      فروش آنتی ویروس      خرید بازدید سایت      سیگنال فارکس      لایسنس رایگان نود 32      یوزر پسورد نود 32      سئو سایت      لایسنس نود32      آپدیت نود 32      بک لینک     
خواص مواد غذايي وبلاگ تخصصي پزشكي و سلامت

وبلاگ تخصصي پزشكي و سلامت
 
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 197
دیروز : 265
افراد آنلاین : 4
همه : 117669
چت باکس

اين ويتامين نقش اساسي در متابوليسم قندها و عملكرد عصبي دارد. شكل كوآنزيمي آن TTP يا TPP مي باشد كه در متابوليسم انرژي و توليد پنتوز شركت مي كند.

جذب، انتقال، ذخيره سازي:

جذب تيامي« در قسمتهاي ابتدايي روده باريك به شكل انتقال فعال و انتشار صورت مي گيرد.

مهار كننده هاي انتقال فعال:

مصرف الكل انتقال ويتامين را مهار مي كند و كمبود فولات باعث مهار نسخه برداري سلولهاي روده اي مي شود.

تيامين به صورت TPP جذب مي شود و از طريق وريد باب به كبد منتقل مي شود.

بيشتر تيامين موجود در گردش خون (حدود 90 درصد) به شكل TPP و توسط اريتروسيتها حمل مي شود.

سلولها تيامين را با مكانيسمهاي انتشار و انتقال فعال برداشت مي كنند.

بافتها تيامين را به شكل استرهاي فسفات به صورت باند شده به پروتئينها نگهداري مي كنند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۳ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۳۵:۳۵ ] [ شاريس ]

            

 

چه خوراكي هايي را براي صبحانه دوست داريد؟ يك كاسه غلات، ماست يا يك ليوان شير؟ ما در اين مقاله درمورد فوايد مصرف ميوه در صبحانه صحبت مي كنيم. به طور كلي، ميوه حاوي مواد مغذي ضروري از جمله ويتامين ها و مواد معدني است كه سلامت جسم را بهبود مي بخشند. ميوه ها، منبع فيبر بوده و خواص آنتي اكسيداني دارند. در واقع ميوه يك ابر غذا است. مصرف ميوه براي صبحانه چه فوايدي دارد؟ پاسخ اين سوال را در اين مطلب مي توانيد پيدا كنيد.

فوايد مصرف ميوه در صبحانه براي افزايش انرژي

اين واقعيت را نمي توان انكار كرد كه دليل نياز ما به صبحانه خوردن، داشتن انرژي لازم براي انجام فعاليتهاست. اين مسئله در مورد ميوه نيز صدق مي كند. با مصرف ميوه در صبحانه، كربوهيدرات پيچيده و فيبر و در نتيجه انرژي دريافت مي كنيد. خوردن ميوه اصلا اشتباه نيست چرا كه فوايد زيادي براي سلامتي دارد. براي دريافت انرژي بيشتر مي توانيد موز و سيب بخوريد زيرا منبع خوبي از فيبر و پروتئين هستند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۳۵:۱۱ ] [ شاريس ]

خيار و گوجه فرنگي از جمله ميوه جات خوشمزه و پر مصرف خانواده ها محسوب مي شوند، اما زمزمه هايي نظير اين كه اين دو ميوه را با هم مصرف نكنيد، به گوش مي رسد. براي بسياري از ما تنها معيار براي تهيه يك سالاد تركيب برخي مواد غذايي خوشمزه با يكديگر است، اما به جز عطر و طعم بايد موارد ديگري را نيز مدنظر قرار داد. برخي مواد تشكيل دهنده سالاد با هم جور درنمي آيند كه از آن جمله ميتوان به تركيب گوجه فرنگي و خيار اشاره كرد. هر يك از اين سبزيجات داراي مدت زمان گوارش متفاوت هستند و بنابر آيورودا، پزشك سنتي هند، ما بايد از زمان گوارش دقيق هر ماده غذايي كه مصرف مي كنيم، پيش از تركيب آنها با يكديگر آگاهي داشته باشيم.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۶:۳۳ ] [ شاريس ]
[ ۱ ]
.: Weblog Themes By limoblog :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ تخصصي پزشكي و سلامت خوش آمديد.
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب