?>
بازی      neuralink      درج آگهی رایگان      اکسپنشن valve      فروش اینورتر صنعتی      ویزای دبی      crypto signal      خرید ارز دیجیتال      فروش اقساطی خودرو      بهترین دکتر      روغن صنعتی      کیسه پلی پروپیلن      قالیشویی      آموزش فارکس      .      -      سیستم vrf      داروخانه مگنیفر      شرکت سورنا      خرید لایسنس نود 32      خرید ویلا شمال      آموزش آنلاین      آموزش خیاطی      اس اس دی سامسونگ      دکتر دیلی      ثبت شرکت در دبی      کسب درآمد      رپورتاژ آگهی      ساخت سردخانه      نظارت بر ساخت      سالن زیبایی      اجاره هیلتی      خرید بک لینک و رپورتاژ      فروش آنتی ویروس      خرید بازدید سایت      سیگنال فارکس      لایسنس رایگان نود 32      یوزر پسورد نود 32      سئو سایت      لایسنس نود32      آپدیت نود 32      بک لینک     
تاثير غذاهاي پرچرب بر توليد انسولين بدن وبلاگ تخصصي پزشكي و سلامت

وبلاگ تخصصي پزشكي و سلامت
 
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 165
دیروز : 265
افراد آنلاین : 1
همه : 117637
چت باکس

پرخوري -چه موقع تماشاي فوتبال باشد چه در آخر هفته‌هاي خانوادگي- ايده بسيار بدي است. حتي اگر تلاش كنيد برگرخوري‌هاي گاه‌ و ‌بي‌گاه را با ورزش و توجه بيشتر به دسرهاي سبك به دنبالش خنثي كنيد، هيچ ترديدي نيست كه خوردن غذاهايي كه ملقب به بمب‌هاي چربي هستند، در لحظه حس و تاثير بسيار بدي براي بدن به بار مي‌آورد. اما چيزي كه شايد ندانيد اين است كه لازم نيست اين خيانت پايدار باشد، حتي يك روز كناره‌گيري از رژيم سالم و خوردن يك پيتزا يا هاتداگ پنيري، ممكن است اثري بسيار بدتر از تصورات قبلي براي بدن داشته باشد. اين را تحقيقي جديد در انگلستان مي‌گويد.

در اين پژوهش كه البته دامنه كوچكي داشته است، محققين ۱۵ جوان سالم -غيرسيگاري، با فعاليت بدني مناسب و عاري از مشكلات قلبي يا ديابت- را انتخاب كردند و براي يك روز تغذيه آنها را با سوسيس، بيكن، پنير، برگر و چيزكيك برنامه‌ريزي كردند. موادي كه شايد ميل كردن يكي از آنها در طول روز، ايرادي نداشته باشد اما در كنار هم، تبديل به يك بمب چربي مي‌شوند. سپس به اين افراد يك نوشيدني قندي هم داده شد و در آخر از آنها تست تحمل گلوكز دهاني گرفتند. نتيجه چه بود؟ بعد از خوردن آن همه چربي، بدن اين افراد در مديريت قند ورودي عملكرد بسيار بدي داشت كه علت آن چيزي نبود جز كاهش حساسيت انسولين.

به گفته محقق ارشد اين پروژه، حتي يك روز تغذيه افراطي با غذاهاي پرچربي هم كافي است تا حساسيت انسولين در كل بدن افراد جوان و سالم مختل شود. افراد ميان‌سال يا مسن كه ديگر جاي خود را دارند. از نتيجه اين پژوهش مي‌توان براي توصيف اختلال‌هاي مرتبط با پرخوري هم استفاده كرد، يا براي درك بهتر اثراتي كه پرخوري مقطعي - در تعطيلات يا آخر هفته‌ها - بر بدن دارد. ضمن اينكه هنوز نمي‌دانيم اثرات اين نوع تغذيه ناسالم براي چه مدتي طول مي‌كشند، يا اينكه تكرار بمباران مقطعي بدن با چربي، به مرور چه تاثيري بر كنترل قند مي‌گذارد. نتيجه‌اي كه مي‌گيريم اين است كه حتي اگر به توصيه پزشك يا متخصص به رژيمي پرچربي روي آورديد، بهترين كار اولويت دادن به چربي‌هاي سالمي است كه سيستم بدنتان را مثل چربي‌هاي مضر تخريب نمي‌كنند. 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۰۸:۰۵ ] [ شاريس ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By limoblog :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ تخصصي پزشكي و سلامت خوش آمديد.
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب